Jedálničiek pre lepší zrak

18.07.2016 Zobraziť všetky články Zdielať na facebook Zdielať na twitter

Jedálničiek pre lepší zrak

Premýšľali ste nad tým, že za kvalitou nášho „očného“ zdravia môžu aj potraviny, ktoré ak budeme častejšie konzumovať vylepšia pozitívne ostrosť videnia? Za pokus to stojí, čo poviete?

Potraviny, ktoré si teraz vymenujeme samozrejme nezaručujú to, že sa okuliarov zbavíte, ale správnym stravovacím návykom, si môžete ochrániť oči pred predčasným starnutím, či mnohými inými očnými ochoreniami.

Ide o potraviny s vysokým obsahom luteínu a zeaxantínu, takisto omega-3 mastné kyseliny, betakarotén, antioxidanty (najmä vitamíny C a E) a ďalšie rôzne minerálne látky ako zinok a selén.

Ako by to bolo, nezačať prvou potravinou, ktorú nám vždy s očami dávali do popredia rodičia. Áno správne mrkvička, patrí pre oči do jedálnička ☺. Mrkva je totiž zdrojom vitamínu A, ktorý chráni naše oči pred šero slepotou.
Bod číslo dva predstavuje listová zelenina – kel, brokolica, špenát, ktoré obsahujú látky luteín a zeaxantín, chrániace zrak pred šedým zákalom. Zároveň sú prevenciou pre našu sietnicu vystavenú ultrafialovým žiarením.
Orechy ako zdroj vitamínu E, aby sme mali oči dlho v kondícii
Pohár hroznového vína dokáže zaručiť lepšiu cirkuláciu krvi v očných tkanivách, čo je tiež pre náš zrak prospešné.
Ovocie, top predstavujú čučoriedky, maliny zdroj antioxidantov, cháni oči napr. pred makulárou degeneráciou.
Medzi ďalšiu „očnú“ potravinu zaraďujeme vajíčka, ako zdroj luteínu a zinku.
Raz za týždeň sa tiež odporúčajú konzumovať strukoviny – šošovica, fazuľka či hrášok, ako zdroj flavanoidov a zinku.