Bolia vás kríže, pozor aj na obličky!

15.09.2017 Zobraziť všetky články Zdielať na facebook Zdielať na twitter

Bolia vás kríže, pozor aj na obličky!

Obličky patria k životne podstatným orgánom a pre život človeka sú rovnako nevyhnutné ako srdce či mozog. Vo svete trpí chronickým ochorením obličiek, ktoré môže spôsobiť ich úplné zlyhanie, až 500 miliónov ľudí, čo predstavuje asi každého desiateho obyvateľa. Obličku tvorí hnedočervená kôra a dreň svetlejšej farby. V strede vnútornej hrany obličky je obličková brána, z ktorej vystupujú krvné a lymfatické cievy, nervové spleti a močovod, ktorý ústi do močového mechúra. Denne vyprodukujú až 130 – 170 litrov primárneho moču. Zdravé obličky majú pomerne veľa funkcií na to, aby udržali v tele rovnovážny stav. Sú z veľkej časti zodpovedné za vylučovanie vody a splodín metabolizmu do moču tzv. exokrinná funkcia, tvoria sa v nich niektoré hormonálne látky.

Ako rozpoznať, že obličky začali štrajkovať?

Moč – máte ho penivý, tlak v priebehu močenia, častá návšteva toalety v noci

Opuchy – pozor na opuch tváre a končatín

Akné – nahromadenie odpadu v tele môže signalizovať vo forme akné, že je čas na detox a vo vnútri nemáte niečo v poriadku

Únava  - ak je množstvo červených krviniek znížené, prejaví sa u vás únava a ovplyvní aj mozog a svaly. Je to tiež príznakom vážnej anémie

Kovová chuť v ústach – ak ste nie tehotná, aj toto môže byť sprievodným javom ochorenia obličiek

Dýchavičnosť – spojená so zníženou tvorbou červených krviniek

Bolesť – tá je sprevádzaná v oblasti krížov

Ako si účinne chrániť obličky v zdraví?

Vedeli ste, že sóda bikarbóna chráni obličky v zdraví? Zaujímavé však. Pacienti s chorými obličkami často trpia na nízke hladiny bikarbonátov, čomu sa medicínsky vraví metabolická acidóza. Ide o jav, kedy telo nedokáže neutralizovať kyseliny, čo potom vedie k škodlivým účinkom na obličky. Látku sódy bikarbóny produkujú aj samotné obličky, aby udržiavali v tele acidobázickú rovnováhu. Navyše, sóda bikarbóna chráni obličky aj pred poškodením. Počas liečebnej kúry je nutné dodržiavať aj zopár ďalších odporúčaní, ako napríklad vyhýbať sa sladkým a tučným jedlám. Okrem toho sa stráňte všetkého, čo nadmerne dehydruje – veľkým dávkam soli. Naopak, konzumujte veľa potravín bohaté na vitamíny B, nezabúdajte na ovocie a zeleninu.